Tavaszi fáradtság ellen: íme, a jól bevált praktikák!

Lehet, hogy már azon is elgondolkodtál, orvoshoz kéne fordulnod, de aggodalomra semmi ok! Ha az alábbi tüneteket tapasztalod, szinte biztos, hogy a tavaszi fáradtság okozza. (Persze, évente egy általános kivizsgálás azért nem árt.)

  • levertség-rossz közérzet,
  • nem múló fáradtság,
  • izomgyengeség,
  • szétszórtság, összeszedetlenség,
  • alacsonyabb libidó,
  • gyakori  fejfájás,
  • szomorkodás-melankólia.

Egyébként a tavaszi fáradtság idegi és/vagy fizikális szinten jelentkezik, ez adja az összetett tünetegyüttest.

tavaszi fáradtság

Mi okozza a tavaszi fáradtságot?

Ahogy az évszakváltásra felkészülünk a ruhatárunkkal, eltesszük a nagyon télies, és elővesszük az átmeneti holmikat, ugyanez a „felkészülés” végbemegy a szervezetben is. Ráadásul, nehezíti a helyzetet az is, hogy a tél egyre inkább kitolódik, a tavasz később indul, és akkor is igen szeszélyes… De mi történik pontosan a szervezetben?

1. Hormonok játéka

A szerotonin – „boldogsághormon” és a melatonin – „alvási hormon” mértéke ingadozik a szervezetben. A hosszabbodó nappalok miatt több fényhez jut a szervezet, illetve az alvás ritmus is megváltozik ennek köszönhetően. Pláne, az óraátállítás után.

2. Táplálkozás

A legtöbben egészen más módon étkeznek a téli, hideg, „töltődős” időszakban, mint a természet újraébredésének szezonjában. Sokan zárják vitaminhiánnyal a telet, köszönhetően annak, hogy jelentősen kevesebb zöldséget, gyümölcsöt fogyasztottak, mint máskor – és ennek pont tavaszra válik érezhetővé a hatása.

Mit tegyél tavaszi fáradtság ellen? Íme, a biztos tippek

Igyál több vizet! 

Frissít és megtisztít, ha a télihez képest kicsit megnöveled a folyadékbevitelt, két literről 2,5-3 literig. 

Változtass az étkezéseden! 

A téli nehéz ennivalókat ideje elhagyni, érdemes csökkenteni például a húsbevitelt. Emellett, bár rövidtávon energiát ad, több órányi távlatban nézve sokkal inkább lefáraszt minden egyszerű szénhidrát bevitele, hiszen gyorsan felpörgetnek, majd hatásukat vesztik. Ennek értelmében NE édességekkel és péksütikkel töltődj ebben az időszakban, sokkal inkább egészséges zöldségekkel, gyümölcsökkel, rostban gazdag, teljes értékű gabonákkal és sovány tejtermékekkel.

Mozogj! 

A heti 2-3-szori, intenzív edzés elmaradhatatlan, de ha igazán jót akarsz magadnak, növeld 4-5-re is akár. Ebből néhány lehet akár a szabadban is, napfényben, jó levegőn. Extra intenzív edzéseink ugyan beltérben zajlanak, de az biztos, hogy fél órában hihetetlen mértékű energiával töltenek fel –akár a Power Plate, akár az infrabicikli!

Méregteleníts! 

Ilyenkor érdemes gyakran, akár heti 2-3 alkalommal is szaunába, vagy infraszaunába menni. Utóbbi mélyebb szintekről segít kiüríteni a méreganyagokat, és jobban is bírható. Nálunk például infrabiciklit és szaunakapszulát is használhatsz, mindkettő infravörös fénnyel segíti a tested felfrissülését, regenerálódását.

Relaxálj, meditálj! 

Nagyon fontos, hogy ebben az időszakban fokozottan ügyelj a lelki egyensúlyra is, a tévénézés helyett – ami csak tovább fáraszt – inkább végezz el elmecsitító, léleknyugtató gyakorlatokat. Már napi 10 perc is segít.

Pezsdítsd fel a nyirokkeringésed! 

Különféle testkezelések, masszázs segítségével tudod ezt megtenni. Azért lényeges, mert nemcsak felfrissülsz általa, de az immunrendszeredet is erősíti, és segít megválni a lerakódott méreganyagoktól. Nem mellékesen, ettől látványosan csökken a narancsbőr is! Élénkítsd a nyirokkeringésed valamelyik testkezelésünk segítségével, legyél fitt, energikus és csinos, mire beköszönt a nyár! ITT éred el őket.

Életmódtanácsokért és edzés vagy testkezelés időpontokért is fordulj bizalommal a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdió csapatához! 

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Bejelentkezés, információ: 06-20-413-6628

Vélemény, hozzászólás?