Késő esti nasik, amiktől nem hízol majd – és még finomak is!

Állandó kérdés, hogy szabad-e enni vagy sem este? A válasz az, hogy szabad, sőt, hogy az anyagcseréd ne blokkoljon le, kell is. Csak épp az a lényeg, hogy mikor, és mennyit. 1,5-2 órával lefekvés előtt érdemes utoljára csemegézni, és ekkor sem érdemes degeszre enni magad. 

Ha bagoly vagy, esetleg hosszúra nyúlt az este, ezeket a nasikat akár 10 után is fogyaszthatod, nem ártanak meg az alakodnak. Először nézzük a lehetőségeket felsorolás-jelleggel, aztán néhány ötletet is adunk, milyen kombinációban fogyaszd őket!

Első csoport: fehérjeforrások

  • zsírszegény túró
  • görög joghurt
  • ricotta
  • mozzarella golyók
  • állati vagy növényi tejek
  • fehérjepor

Második csoport: szénhidrátforrások – gabonák

  • abonett (lehetőleg nem kukorica)
  • teljes kiőrlésű/tönköly-/pur-pur pirítós

Harmadik csoport: szénhidrátforrások – zöldségek, gyümölcsök

  • ropogós zellerszár (halványító zeller vagy angol zeller)
  • sárgarépa
  • paprikafélék
  • paradicsomfélék
  • uborkafélék
  • bogyós gyümölcsök
  • szárított, cukrozatlan gyümölcsök

Negyedik csoport: zsírforrások 

  • avokádó
  • olívaolaj
  • chia-mag

Tipp: ha valamit nagyon durván kívánsz, (és nem vagy várandós), az mindig valamilyen tápanyaghiányról árulkodik! Mielőtt megeszel egy tábla csokit vagy zacskó chipset, nézz utána, milyen hiányt próbál így elmesélni a tested. Számos infografikát találsz erről például a Pinteresten is.

És akkor most jöhetnek a kombinációk! Minden adag viszonylag csekély, 100-200 kcal-nyi legyen, erre figyelj.

Ha sós nasit kívánsz:

1.  Mozzarella golyók paradicsommal, pici sóval, zöldfűszerekkel, például oregánóval, bazsalikommal és kakukkfűvel + olívaolajjal. Egy szelet pirítóst vagy abonettet ehetsz mellé.

2. Avokadókrém (görög joghurttal, fűszerekkel) + abonettel vagy pirítóssal, mellé zöldségekkel.

3. Répa-, uborka-, paprika- és zellerszár-cikkek zöldfűszeres, snidlinges joghurt-mártogatóssal.

Ha édes nasit kívánsz:

1. Chia-puding tetszőleges tejjel, pár szem bogyós gyümölccsel és fahéjjal

2. Házi túrókrém (túró vagy ricotta + joghurt krémesre keverve) szárított gyümölccsel, pici mézzel

3. Turmix tetszőleges tejjel, bogyós gyümölcsökkel, egy mérőkanál fehérjeporral

A fitt, karcsú alak 70%-ban az étkezés, 30%-ban pedig edzés eredménye. Ha utóbbi egyelőre még hiányzik, kezdd el nálunk! Erre számíts: zárt, barátságos közeg – ha esetleg a klasszikus edzőtermek világa taszít –, extra intenzív edzések 30 percben + power plate esetén személyi tréner!

chia puding gyümölcsökkel - Harmónia egészség és mozgásstúdió

Várunk szeretettel szuper intenzív edzéseinken a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióban! 

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Előtte jelentkezz be telefonon a 06-20-413-6628-as számon!

Vélemény, hozzászólás?