Fogyni akarsz 2020-ban? 5 tipikus hiba, amit éltmódváltáskor ne kövess el!

Év eleje van, mindenki hatalmas motivációval lendül neki a fogyásnak, hogy aztán nagyjából márciusra fel is adja az egészet. Összegyűjtöttük a legjellemzőbb életmódváltás-hibákat, amelyeket jobb, ha inkább elkerülsz a sikeres fogyás érdekében

1. Drasztikusan ugrasz neki a fogyásnak

Ez talán a legtipikusabb hiba: a karácsonyi meg szilveszteri eszem-iszom után úgy érzed, mintha hatszorosodra dagadtál volna, így elkezdesz kőkeményen fogyókúrázni. Ezzel csak két gond van: egyrészt, nem karácsony és szilveszter közt hízik fel az ember, hanem szilvesztertől karácsonyig; másrészt, ha hirtelen éheztetni kezded magad, attól csak fáradt leszel, az immunrendszered legyengül, az anyagcseréd lelassul, zsír helyett meg inkább vizet és izmot veszítesz…

2. Divatdiétát választasz

Olvastál valamit egy magazinban? A szomszéd Micike lefogyott valami csodaszertől? Az Instán azt posztolta a kedvenc hírességed, hogy neki van egy aduász módszere a fogyásra? Ezek mind hazugságok, amelyeken valaki nagyon szépen megszedi magát, a tartós, egészséges fogyást viszont aligha éred el velük.

Helyette: fordulj szakértőhöz, aki személyre szabott étrendet és edzéstervet állít össze az optimális eredményhez. Segítségért keress minket: 06-20-413-6628

 

3. Túl gyorsan akarod elérni a célod

A tippünk után kapásból az jutott eszedbe, hogy jó-jó, de ezzel tuti, hogy nagyon lassú lesz a fogyás? Nos, a gyorsaság relatív! Ha egy hét alatt 5 kiló mínuszra vágysz, azt tényleg nem kapod meg ezen az úton, de ha úgy akarsz fogyni, hogy közben

  • egészséges vagy,
  • nem éhezel,
  • az alakod nem esik össze, hanem feszes és formás marad,
  • ráadásul még tudod is tartani az étrendet, amivel a fogyás üteme is folytatódik…

…Akkor nyert ügyed van. (És ezzel jársz jobban.) Tehát: ne azonnal akard, hanem eltökélten.

4. Minőségi éhezés

Ha mindenféle felfújt, diétásnak mondott, feldolgozott „élelmiszert” eszel, attól még nem leszel sem egészséges, sem karcsú. Ellenben hasznos tápanyagok, vitaminok, rostok, értékes zsiradékok, fehérjék hiányoznak majd a szervezetednek. Hiába leszel jóllakott, ha minőségi szinten éhezni fog a tested!

Helyette: igyekezz minél tisztábban, minél kevesebb feldolgozott, azaz „zacskós” diétás ételt választani. Szavazz inkább a természetesre, a mediterrán diéta például sok jó ötletet tartalmaz. Egyél salátákat, húsokat, halakat, mérsékelt mennyiségben teljes értékű gabonákat, jó minőségű sajtokat. Ezek jelentik az életet, az egészséget.

5. Nem figyelsz oda a táplálkozás-sportolás arányra

70%-ban az étkezéseden múlik a fogyásod. A maradék 30%, ami a mozgás szerepe, hogy aktív legyen a zsírégetésed, és valóban zsírból, ne pedig izomból fogyj, formás és fitt legyél. Ha erre nem figyelsz oda, azaz vagy csak sportolsz a táplálkozás átalakítása nélkül, esetleg kizárólag diétázol, miközben mozgásszegény életmódot folytatsz, nem azt látod majd, amit szeretnél… A motivációd ezzel odalesz, az életmódváltás pedig újra elmarad.

Segítünk!

Gyere el a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióba, ahol táplálkozási és edzéstervvel várunk, a fogyásodat pedig testkezelésekkel is megtámogatjuk, hogy az eredmény látványos, egészséges és szép is legyen.

1152 Budapest, Szerencs utca 53. | 06-20-413-6628

Vélemény, hozzászólás?