Ez történik a testeddel, ha két hétre kihagyod az edzést

Két hét edzés nélkül nem sok? Nézzük, mi történik a testeddel!

Két hét nem tűnik sok időnek, heti 2-3 alkalommal számolva, 4-6 edzés. Vajon hoz-e magával ez a szintű kihagyás súlyosabb következményeket, vagy még pont egy megengedett határon belül mozog? Nyilván múlik mindez azon is, hogy mióta edzel és mit, mellette hogyan táplálkozol, mennyire intenzívek az alkalmak, milyen edzettségi szinten vagy.

Az első és legfontosabb kérdés: jár-e hízással két hét edzés kihagyás?

Igen. Egy 4-5 kilós tartományon belül való mozgás még nem nevezhető súlyosnak vagy látványosnak, de ennyit mindenképp hozhat magával két hét edzés nélkül – amennyiben az étkezésed ugyanolyan marad ebben az időszakban is. Miért?

Ha van egy napi megszokott kcal- és tápanyag-beviteled, amivel a tested a sporttal is kalkulálva gazdálkodik, majd a sport elmarad, raktározni kezd a szervezet. Egyszerűen azért, mert nem fogja tudni feldolgozni ugyanazt a mennyiséget, így “megy a tartalékba”. Ez zsírpárnákat, láthatóbb narancsbőrt is okozhat. Igen, már 4-5 kg plusz esetén is!

Megoldás

Nyilván, először is az, hogy ne hagyd ki az edzést! Ha nyaralás miatt tennél így, keress ott is testmozgás-lehetőségeket. A legtöbb hotelben van edzőterem, vízközelben úszással, kajakozással, vízibiciklivel minden nap be tudsz valamit iktatni, és nyilván, a sok-sok séta is segíthet. Ezek nem ugyanúgy hatnak majd rád, mint egy személyi edzős Power Plate például, de a semminél jóval többet érnek. 

Ha egyáltalán nem tudsz edzeni, akár egy sérülés miatt, akkor pedig a táplálkozásban van minden reményed… Formálni ugyan nem formál, de a hízást elkerülheted, ha a napi energiabevitelen húzol egy kicsit. (És bizonyos ennivalókat legalább ideiglenesen tiltólistára teszel.)

két hét edzés nélkül

Leépülnek-e az izmok, ha két hétre kihagyod az edzést?

Az izmokkal kapcsolatban szerencséd van: kétszer annyi idő kell nekik ahhoz, hogy leépüljenek, mint amennyi idő ahhoz kellett, hogy a mostani formádat elérd. Eltűnni tehát nem fognak két hét kihagyás alatt, viszont lényeges, hogy a hiányzó újabb és újabb alkalmak miatt – azaz, hogy nem folytatódik a megkezdett sorozat -, látványra már ennyi idő után is bekövetkezhet állagromlás, kevésbé tűnhetsz feszesnek, tónusosnak.

Romlik-e a teljesítmény, az állóképesség?

Igen is meg nem is – ez attól függ, milyen edzettségi szinten vagy. Viszonylag kezdőként, a minimumnak számító heti 2-3 alkalommal elért eredményeid gyorsan elillanhatnak, és már 14 nap után is könnyebben kifullaszthat egy lépcsőzés – például. Ha régebbi motoros vagy már, azaz edzettnek számítasz, a két hétnél hosszabb kihagyás kell a látványos visszaeséshez.

Segítünk, hogy formában maradj! Miért jó a Harmóniába járni? Amellett, hogy edzel, tanácsadóink, illetve a Power Plate esetén, személyi trénereink is segítenek megoldást találni kihagyás esetén arra, hogyan ne veszítsd el a formád. Két hét még nem a világ, de ezt kizárólag abban az esetben használd önfelmentésre, ha nagyon nem tudod megoldani az edzést! 🙂

Várunk szeretettel szuper intenzív edzéseinken a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióban! 

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Előtte jelentkezz be telefonon a 06-20-413-6628-as számon!

Vélemény, hozzászólás?