Edd magad karcsúra! – Sztárdiéták helyett biztos siker

Trendi diéták helyett: Ez az egyetlen módszer, hogy tartósan lefogyj!

Rettentő mértékben jönnek szembe az emberrel mindenféle sztárdiéták – igyál shake-et, szedjél pirulát, ne egyél változatosan, csak egy dolgot egyél… Mögötte pedig ott állnak a hangzatos ígéretek, hogy „egy hét alatt 5 kiló mínusz…”

Tudtad, hogy a sztárdiétákkal az egészséged teszed kockára?

A shake-es és pirulás résszel most nem szeretnénk sokat foglalkozni, de annyit elárulhatunk: tényleg veszélyesek lehetnek. Ezzel szemben, a divatos diéták gyakran keverik meg az embert azzal, hogy hírességek is folytatják, ha ők ajánlják, „biztos jó”, pedig ez közel sincs így.

Melyek ezek a diéták?

Minden olyan „kúra” vagy drasztikus étrend, amely:

  • egyoldalú táplálkozásra épít (pl. káposztaleves-kúra);
  • nagyon szétválasztja a makrotápanyagokat (pl. 90 napos diéta);
  • étvágycsökkentőket kell szedni hozzá, amitől drasztikusan keveset eszel;
  • túlzottan drasztikus kalóriacsökkentés (miközben 1200 kcal-nál naponta nem ajánlott kevesebbet bevinni!);
  • ami alapvetően nem fogyás célból, hanem másért lett kitalálva, de beszivárgott a divatdiéták közé (pl. ketogén étrend).
káros sztárdiéták helyett így edd magad karcsúra

Miért veszélyesek?

Minden veszélyes, ami nem az egyensúlyról, a megfelelő arányokról szól, illetve szakmai tanácsok és/vagy felügyelet nélkül történik. Nagyon-nagyon lényeges, hogy a gyors fogyás nem egyenlő a tartós fogyással, sőt! No, de miért is..

Mert ezek a diéták rendszerint kúraszerűek, azonban a tartós átalakulás nem a pár napig, hétig, hónapig tartó, hanem a tartós és tartható életmódváltásban keresendő! A kúrák befejeztével a szervezet azonnal raktározó üzemmódba kapcsol vissza, hiszen vészhelyzetként értelmezte a tápanyagmegvonásokat. Ennek köszönhetően pedig, elképesztően gyorsan akár a dupláját (!) is visszaszedheted annak, amit leadtál.

Hogyan edd magad karcsúra?

Szakértői életmódváltással. Olyan étrenddel, amit akár életed végéig is tarthatsz, és amely biztosan nem veszélyezteti majd az egészségedet. Kell, hogy szerepeljen az étrendben összetett szénhidrát, fehérje és minimális zsiradék is, és persze, ne ess túlzásba a mennyiségekkel sem. 

A sportoláshoz képest, 70-30% a fogyást befolyásoló hatása a táplálkozásnak, de ettől még a sport nem hanyagolható el! Ezért is kerülendők a divatdiéták. Lehet, hogy gyorsan lefogysz tőlük, de a hatás puha és formátlan lesz.

Étrend tanácsokért és extra hatékony, 30 perces sportolási módszerekért fordulj bátran a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdió szakértőihez!

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Bejelentkezés: 06-20-413-6628

Vélemény, hozzászólás?