15 tipp, hogy nyaralás alatt is formában maradj! – egyszerű és hatékony

Formába lendültél a nyárra, de úgy érzed, a nyaralás ezt kapásból veszélybe is sodorja? Nem így van! Ez a 15 tartható tipp segít, hogy a nyaralásod alatt is megőrizd a formád.

1. Készülj előre!

Ha olyan diétát folytatsz, ami valamennyire speciális – pl. gluténmentes, szénhidrátcsökkentett – amivel tudsz, készülj előre. Pl. Süsd meg otthon a nyaralás idejére szánt pékáruidat!

2. Élelmiszerbolt egyébként szinte mindenhol van…

Ha nem teljes ellátással váró helyre mentek nyaralni, hanem például apartmanba, vagy AirBNB-ztek, akkor teljesen jó megoldást jelentenek a szupermarketek! Tőlünk nyugatabbra jellemzően sok egészségesebb étellel találkozhatsz a boltok polcain, mint itthon, előre összerakott salátatálak, gyümölcskelyhek is várnak sok helyen, amelyek aigazán ínycsiklandóak, és még bíbelődnöd sem kell velük. Délebbre pedig a piacokat javasoljuk friss zöldség, gyümölcs, termelői tejtermékek érdekében.

3. Sportolj korán reggel!

Ha inkább pacsirta típus vagy, mint bagoly, akkor egy reggeli 5:30-6:00-ás kelés valószínűleg nem fog annyira megterhelni. Ilyenkor még kevesen vannak utcán a nyaralóhelyeken is, kényelmesen és még kellemes hőmérsékletben mozoghatsz a szabadban.

4. Sportolj este!

Ha azonban inkább bagoly vagy, időzítsd a sportot naplemente utánra. A hőmérséklet már ekkor is kedvező.

5. Rövid, de intenzív edzések

Ha a nagy melegben nem akarsz még korán reggel vagy késő este sem 50-60 percet edzéssel tölteni, végezz intervallumos edzést, amiből már 30 perc is elegendő – és a napod 24 órájából csak nagyon keveset visz el. (Ha netán sajnálnád az időráfordítást.)

6. Ha nincs konditerem…

Kocogni akkor is elmehetsz, és guggolásokat, kitöréseket vagy planket lényegében bárhol csinálhatsz.

7. Ne igyál túl sok alkoholt!

Az alkoholos italokban rengeteg kalória van, és a szervezet a folyékony anyagokból származó energiát nem értelmezi ugyanúgy, mint a szilárd táplálékkal elfogyasztottat – tehát kevesebbet enni sem fogasz általa. Ha nagyon „kell a feelinghez” egy koktél vagy pohár bor, akkor 1-1 kis pohárral engedélyezheted magadnak, de a minden esti iszogatás, főleg a sör és a cukros koktélok, a nyaralás végén bizony látszanának a hasadon, narancsbőrödön.

sportoló nő

8. Pihenj, élvezd az ízeket, de kontrollal!

Sokaknak a nyaralás azzal egyenlő, hogy kontroll nélkül esznek – mondjuk ki, zabálnak – csak azért, mert ott egy svédasztal, és „most belefér, most nyaralunk” felkiáltással, el se mozdulnak mellőle. Ez nem így működik! Nem kell minden étkezésnél 3 fogást leküldeni csak azért, mert nyaralsz, és ha alapvetően nem folytatsz drasztikus fogyókúrát, csak egy odafigyelő, tudatos életmódot, akkor nem is lesz igényed arra, hogy ész nélküli ámokfutásba kezdj a szálloda éttermében.

Mennyit lehet hízni egyébként a nyaralás alatt, ha nem figyelsz?
Kb. 4-5 kg pluszt is eredményezhet egy 7-10 napos nyaralás, ha közben nem figyelsz oda úgy az életmódodra, mint itthon.

9. Ha szállodába mentek, ragadd meg a mozgás lehetőségét!

Szinte minden 4-5*-os szálloda rendelkezik konditeremmel, amit a vendégek szabadon használhatnak. Ezeket a klimatizált helyiségeket bármely napszakban igénybe veheted, és napi 30-40 perc mozgás biztos, hogy minden nyaralás alatt belefér!

10. A wellness részleg a formádat is segít megőrizni!

Az úszás testmozgás, a szaunázás vagy infraszaunázás pedig hatékony méregtelenítő. Ha egyébként GeoWay Infrabiciklis edzésre jársz, akkor a nyaralás idejére a szobabicikli + infraszauna kombinációval tudod helyettesíteni az edzéseket. A hatás természetesen nem ugyanaz, de erre az 1-2 hétre, a fitt formád megőrzése érdekében, megfelelő választás.

11. Masszázsok, kezelések

Vedd igénybe ezeket a szolgáltatásokat, amelyekkel segítheted a nyirokkeringésed, és ezáltal tested méregtelenítési folyamatait! Nyilván, ha mellette minden nap rengeteg hizlalót eszel, alkoholt iszol és dohányzol, ez a halottnak a csók kategória, de ha minden másra is odafigyelsz, szuper kiegészítés.

12. Aktív kikapcsolódás

Akár a tengerparton pihizős, akár városnézős típusúak vagytok, iktassatok be aktív pihenést is! A tengerparton strandröplapdázzatok, aquaparkozzatok, a városnézés nagyobb részét pedig inkább gyalog vagy biciklivel teljesítsétek – és, ha szeretitek, akkor iktassatok be túrázást is a természetben. Ezek is sokat segítenek ahhoz, hogy formában tartsd magad! Ha barátokkal mész szórakozós nyaralásra, a beivós esték helyett, inkább táncoljatok – ezzel is sok kalóriát égethetsz el.

13. Napi 3 liter víz

Egyrészt, a meleg miatt, másrészt, mert a szervezet sokszor a szomjúságot jelzi úgy, mintha éhes lennél. Ez nemcsak nyaralás alatt igaz, de a melegben fokozottan: mikor megkívánsz egy nagy fagyikelyhet, inkább igyál meg egy pohár vizet. Valószínűleg nem is éhes voltál, csak vizet kért a tested.

14. Apropó, fagyi…

Ez alapvetően a „felesleges plusz kalória” tökéletes példája. Azt gondolod, hűsítő finomsággal van dolgod, ám valójában a cukor- és tejszíntartalmának köszönhetően, az elfogyasztása után csak még inkább fűteni fog belülről. Ha édeset kívánsz, inkább egyél valamilyen helyi gyümölcsöt, vagy, ha itthon nyaraltok, egy adag vegyes gyümölcssalátát!

15. Figyelj oda a fehérjebevitelre!

Ezzel nem veszted el a már felszedett izmokat, és az éhségérzeted is kordában tudja tartani. Jó választás lehet reggelire a rántotta, edzések vagy bármilyen aktív mozgás után pedig egy-egy hűsítő fehérjeshake. Szinte már bárhol lehet ilyet kapni, ha a hotelben nem találsz, akkor hűtött verzióban a szupermarketben biztosan lesz.

NYARALÁS UTÁN is várunk szeretettel szuper intenzív edzéseinken a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióban!  🙂 

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Előtte jelentkezz be telefonon a 06-20-413-6628-as számon!

Vélemény, hozzászólás?