Vajon kor függvénye az edzés? Tudnivalók, ha 60 felett kezdenél sportolni

60 éves kor fölött már jellemzőek lehetnek itt-ott kellemetlen tünetek, nyomó, fájó érzések, nehezebb lehet a mozgás. De a fizikumnak megvan az a sajátossága, hogy pont az aktivitással lehet javítani is az állapotán! Egészséges mértékben, az arany középúton járva a sportolás sokat hozzá tehet ahhoz, hogy egy bizonyos kor fölött is fitt és egészséges legyen az ember.

Amiért megéri elkezdeni…

Testsúly

Mivel az idő múlásával az anyagcsere természetes módon lelassul, hízékonyabbá válik az az ember. Sportolással viszont kordában tartható a súly!

Szövetek

Téves azt gondolni, hogy a testmozgás nem szól bele a szövetek állagának alakulásába. Amellett, hogy az izmokat fejleszti, ezáltal elve „tömörebbé” téve a test sziluettjét, hormontermelő hatásokkal is bír, amik pedig a fiatalosság megőrzéséhez járulnak hozzá.

Energia

Sokan az idő múlását az „elfáradással” is azonosítják. Igen, valószínűleg egy bizonyos kor fölött már kevesebbet bír a test, de ha valaki nem hanyagolja el magát, és sportol, akkor jó eséllyel marad fittebb is, lesz több energiája a kortársakénál, magasabb minőségű életre, aktívabb, fiatalosabb életvitelre nyer lehetőséget.

Egészségmegőrzés

Ha valaki idősebb korában is aktív, mozgékony életet él, sportol, akkor sokat tehet az alábbi egészségügyi problémák elkerüléséért:

  • csontritkulás;
  • szív- és érrendszeri betegségek;
  • túlsúly, illetve értelemszerűen, az ehhez köthető összes szövődménybetegség.

Növeli a szív élettartamát

Az időskor beköszöntével a szív állapota romlik, rosszabbul teljesít, és folyamatosan, egyre fáradtabbá válik. Rendszeres sport, testmozgás beiktatásával azonban ez a hanyatlás jelentősen lelassítható, és akár évekkel meghosszabbítható a dobogó szerv élettartama.

Nem túl késő-e belekezdeni?

Természetesen előnyből indul az, akinek van már a sporttal valamilyen közös története, de nem, sosem késő. A lényeg, hogy mindenképp kérd ki szakértő segítségét, hogy biztosan a megfelelő mértékű terhelést kapja a tested.

Vannak-e preferált sportágak, edzésformák?

Egyéni preferenciákon is múlik, de egy bizonyos kor felett érdemes kerülni a nagyon ugrálós sportokat. Más kikötés azonban nincs. Súlyzós edzések, inkább monoton sorozatokra – biciklizés, futás – épülő kardió mozgások, nyújtások is jelen lehetnek az edzésben. Ha pedig cél a feszesítés is, és minél tovább szeretnéd megőrizni a tónusaidat, Power Plate-edzéssel ezt meg tudod tenni. A gép rezgése nemcsak a sima edzésekhez képest sokszoros izomösszehúzódásokat biztosítja, hanem erősíti a kötőszöveteket is.

sport 60 felett

Mennyi idő alatt lesz érezhető és/vagy látható is az eredmény?

A kiemelkedően teljesítő, 60 év feletti sportolók esetén 3 hónapos időtartam után volt feltűnő a külső változás, a teljesítménynövekedés, továbbá az életminőség-javulás mértéke egy amerikai kutatás alapján.

Próbáld ki Power Plate edzésünket, ahol személyi tréner segít, hogy a számodra legjobb gyakorlatokat és megfelelő terhelést kapd! Az edzés mellett testkezelésekkel is várunk, ha maximumra emelnéd az anti-aginget, és fontos, hogy minél tovább legyél fitt, egészséges és fiatalos! 

Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióban! 

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Bejelentkezés: 06-20-413-6628

Vélemény, hozzászólás?

Akció neve

Ide jöhet egy leírás az akcióról. Kiknek szól. Mettől meddig tart. Kedvezmény tartalma. Akcióban való részvétel feltételei. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam fringilla libero nec sapien porttitor, sed pharetra massa interdum. Sed tempus odio a leo bibendum efficitur. Maecenas id mauris mattis, lacinia nibh sit amet, fringilla quam.
AKCIÓ

NADA 5 PONT (MESTERPONTOK)

1.A fülkagyló Shen-men pontja
Hatásai: megnyugtató és gátló hatású

• megnyugtatja az elmét
• csökkenti a fájdalmat, a szorongást
• álmatlanságot megszünteti
• lázat és a gyulladást csökkenti
• köhögést csillapítja
• influenza tüneteit enyhíti
• idegi eredetű szívritmus- keringési zavarokat harmonizál
• emésztési panaszokat enyhít
• vérnyomást csökkenti
• allergia, asztma
• viszketésnél megnyugtató hatású: bőrgyulladás, ekcéma, csalánkiütés

2.A fülkagyló Szimpatikus pontja
Hatásai: szervi és izomrendszeri fájdalmakat csökkenti (fájdalomcsillapító)

• simaizom – lazító hatású
• verejtékezést csökkenti
• magas és alacsony vérnyomást szabályozza
• ájulás
• asztma

3.A fülkagyló Vese pontja
Javallatai: méregtelenítés a vese jó működése

• vesebetegségek
• húgy- és ivarszervek gyulladásai
• potenciazavarok
• nőgyógyászati betegségek
• csonttörések gyógyulása, csontszerkezeti zavarok
• fül megbetegedése
• hajhullás
• idegrendszeri betegségek
• félelmet is lehet vele csökkenteni
4.A fülkagyló Máj pontja
Javallatai: izomlazító
• izmok, inak, szalagok
• has- bélfelfújódás
• máj betegségek
• szabálytalan, fájdalmas menstruáció
• vér összetételének zavarai
• magas vérnyomás
• epekő-, epehólyag gyulladás
• düh, harag
• szemkárosodás, homályos látás

5. A fülkagyló Tüdő pontja
Javallatai: légzőszervi

• köhögés, influenza, melléküreg gyulladások
• éjszakai izzadás
• ödéma
• bőrbetegségek
• szorongásoldó
• gyász- szomorúság csökkentése
• belekből való salakanyag ürítés
• orr betegségei