Szoptatás alatti sportolás: mikortól, mit és mennyit szabad?

Nemcsak hiúsági kérdések, hanem az egészséged miatt is fontos törődni szülést követően a testeddel! Segítünk, mikortól, mit és mennyit mozogj kisbabád mellett.

Tévhit, hogy tilos szoptatás alatt sportolni!

baby-22079__340

Természetes szülés esetén az első hat hétben, császármetszést követően pedig nyolc héten át valóban kerüld a sportolást, hiszen ekkor a legfontosabb, hogy a tested regenerálódni tudjon a szülést követően. Ezután viszont, tehát kb. a baba kéthónapos korától kezdve, érdemes szépen, fokozatosan beiktatni az akár napi szintű, de legalább heti minimum két-, háromszori testmozgást. (Kivéve, ha az orvosod eltilt tőle konkrét egészségügyi okokból.)

Érdemes például így indítani heti néhány alkalommal:

  • 10 perc torna otthon +

  • 25 perc séta, gyaloglás egy közeli, lehetőleg friss levegőjű területen a babáddal.

A leggyakoribb tévedés a szoptatás alatti sport kapcsán, hogy megsavanyodik tőle az anyatej, és nem kéri majd a baba. Az tény ugyan, hogy a tejsavszintet növeli a fizikai terhelés és az izommunka, de a legtöbb csecsemő ezt nem érzi meg. Amennyiben a te babád nagyon finnyás, a szoptatás elején fejj le külön 10-15 ml-t, és csak ezután tedd őt a melledre.

Mit érdemes sportolni, ha még szoptatsz?

Minden olyan mozgásforma hasznos és hatékony, amely sok izmot megmozgat, de nem terhel túl. Klasszikusan ilyenek például az úszás vagy a jóga – és jó hír, hogy mindkettő sportból lehetőséged van baba-mama változatokra is. Szintén jót tesz a lazább biciklizés, a gyógytorna, illetve a kisebb súlyokkal történő edzések. Ha a vízhez lenne kedved, de nem úszva, akkor válaszd az aquafitnesst.

Mi is tudunk konkrét edzéseket ajánlani!

A Harmónia Egészség- és MozgásStúdióban lehetőséged van 30 perces, szoptatás alatt is végezhető mozgásformákat választani – kisbabás Vendégeink a

  • GeoTrainer infrabiciklit és a

  • személyi edzővel végzett Power Plate-et kedvelik főként, amelyekről INNEN tudhatsz meg többet!

    GeoTrainer infrabicikli, Power Plate, Alpha Led Oxy Spa

  • Nem testmozgásra, de zsírégető, méregtelenítő, ellazító pihenésre pedig az AlphaLed Oxy Spa vált be nekik igazán.

Válaszd bármelyiket közülük, hiszen az edzések 30 percesek mindössze, mégis extra intenzívek, ráadásul a bőrödet is ápolják, méregtelenítik, feszesítik!

Kedvet kaptál? Kipróbálnád valamelyik edzésünket? Jelentkezz be személyesen a 1152 Szerencs utca 53-ban, vagy a 0620/413-6628-as telefonszámon!

 fitness-1348867__340

Milyen sportokat ne válassz?

Ártalmasak lehetnek, így fontos kerülni a túlzottan ugrálós mozgásformákat, amilyen például bármilyen aerobic, és nem javasoltak a nagy súlyokkal folytatott edzések sem. Emellett kerülendő minden küzdősport, extrém sport és olyan csoportos labdajáték, ahol fennáll az ütközések vagy a földre kerülés veszélye.

5 dolog, amire mindenképp figyelj, ha szoptatás alatt sportolsz:

  • Tökéletesen kényelmes melltartóban végezd a testmozgást!

  • Fontos, hogy igyál sport közben, vagyis pótold az elvesztett folyadékot.

  • Ne terheld túl a tested, mert ettől csökkenhet a tejtermelés.

  • A sportolás után mindig zuhanyozz le! Sokszor azért nem esznek testmozgás után a babák, mert nem ízlik nekik pl. a sós izzadság vagy az uszodai víz klóros íze.

  • Ha a várandósság előtt nem igazán sportoltál, ne most akarj mindent behozni, hanem csak lassú léptekkel kezdd el a mozgást. De belevágni mindenképp megéri!

És ami a legfontosabb…

A szülés utáni pluszkilók leadása nemcsak hiúsági kérdés! Ne vedd magadra, ha a sportolásodat szóvá teszi a környezeted, hiszen tény, hogy a sportolás az egészségedet is szolgálja. Amiért most már nemcsak magad, hanem a kisbabád miatt is felelős vagy…

mother-2549022__340

Tanácsokra, tippekre van szükséged? Kéne egy segítő kéz, amely elindít a szülés utáni sportolás útján? A Harmóniában igyekszünk minden kérdésedre válaszolni és motiválni a mozgásra! Július folyamán ráadásul folyamatosan alacsony árakkal, akciókkal kedveskedünk Vendégeinknek – most tényleg megéri belevágni, ha még bizonytalan vagy!

Harmónia Egészség- és MozgásStúdió
1152 Szerencs utca 53
0620/413-6628
0630/629-8871

Akció neve

Ide jöhet egy leírás az akcióról. Kiknek szól. Mettől meddig tart. Kedvezmény tartalma. Akcióban való részvétel feltételei. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam fringilla libero nec sapien porttitor, sed pharetra massa interdum. Sed tempus odio a leo bibendum efficitur. Maecenas id mauris mattis, lacinia nibh sit amet, fringilla quam.
AKCIÓ

NADA 5 PONT (MESTERPONTOK)

1.A fülkagyló Shen-men pontja
Hatásai: megnyugtató és gátló hatású

• megnyugtatja az elmét
• csökkenti a fájdalmat, a szorongást
• álmatlanságot megszünteti
• lázat és a gyulladást csökkenti
• köhögést csillapítja
• influenza tüneteit enyhíti
• idegi eredetű szívritmus- keringési zavarokat harmonizál
• emésztési panaszokat enyhít
• vérnyomást csökkenti
• allergia, asztma
• viszketésnél megnyugtató hatású: bőrgyulladás, ekcéma, csalánkiütés

2.A fülkagyló Szimpatikus pontja
Hatásai: szervi és izomrendszeri fájdalmakat csökkenti (fájdalomcsillapító)

• simaizom – lazító hatású
• verejtékezést csökkenti
• magas és alacsony vérnyomást szabályozza
• ájulás
• asztma

3.A fülkagyló Vese pontja
Javallatai: méregtelenítés a vese jó működése

• vesebetegségek
• húgy- és ivarszervek gyulladásai
• potenciazavarok
• nőgyógyászati betegségek
• csonttörések gyógyulása, csontszerkezeti zavarok
• fül megbetegedése
• hajhullás
• idegrendszeri betegségek
• félelmet is lehet vele csökkenteni
4.A fülkagyló Máj pontja
Javallatai: izomlazító
• izmok, inak, szalagok
• has- bélfelfújódás
• máj betegségek
• szabálytalan, fájdalmas menstruáció
• vér összetételének zavarai
• magas vérnyomás
• epekő-, epehólyag gyulladás
• düh, harag
• szemkárosodás, homályos látás

5. A fülkagyló Tüdő pontja
Javallatai: légzőszervi

• köhögés, influenza, melléküreg gyulladások
• éjszakai izzadás
• ödéma
• bőrbetegségek
• szorongásoldó
• gyász- szomorúság csökkentése
• belekből való salakanyag ürítés
• orr betegségei