Motiváció életmódváltáshoz – ezért és így vedd rá magad!

Miért érdemes életmódot váltani, és hogyan vedd rá magad? Motivációs cikk következik. 🙂

Gondolj a következményekre!

A helytelen életmód egyik „tünete” a túlsúly… A WHO, nem véletlenül, most már önmagában is betegségként kezeli, hiszen a szövődményei sajnos szinte kikerülhetetlenek. Ha a kirakatban lévő piros bikini nem elég vonzó motiváció ahhoz, hogy megválj a túlsúlytól, talán az alábbi kulcsszavak azok lesznek:

  • szív- és érrendszeri betegségek,
  • cukorbetegség,
  • stroke,
  • ízületi problémák,
  • bélrendszeri daganatok.

Ezeket kerülheted el, ha életmódot váltasz.

A gyermekeidnek mutatott példa, és…

Ez most nagyon csúnyán hangzik majd, tudjuk, de ugye szeretnél játszani a gyerekeiddel anélkül, hogy közben lefulladnál? Ugye, szeretnél jönni-menni velük, és szeretnéd látni, ahogy felnőnek?
Az pedig egy másik kérdés, milyen példát mutatsz nekik… Ha téged eleve zavar a túlsúly, mégsem adod le, ők azt látják, ez így normális, és később belecsúsznak majd a te hibádba. Válts életmódot, és ezzel mutass pozitív, egészséges és tudatos példát a gyermekeidnek!

Osztás és szorzás az időddel

Már 30 perces, szuperintenzív edzések is elérhetők, amik a napod 4%-át teszik ki. NÉGY százalékát. És nem is kell mindennap végezni őket, csak heti 2-3 alkalommal. Az idő tehát nem lehet kifogás, és ha belegondolsz, megéri-e 4%-nyi időt feláldozni a napodból az egészségedért… Azért az erősen motiváló tényező, ugye?

Az életmódváltás előnyei

Írd össze az összes olyan lehetséges pozitív következményt, ami az életmódváltásoddal járna! Akár a külsődre, akár az egészségedre vonatkozó dolgokat. Íme, pár példa:

  • könnyebb mozgás,
  • több csinos ruha viselése,
  • jobb alvás,
  • egészségesebb mindennapok,
  • nagyobb önbizalom…

Ezeket tűzd ki a lakás egy számodra sokszor érintett, látható pontján, és olvasd el napi többször, hogy beépüljön! Számos kutatás során bizonyosodott már be, hogy azok, akik tisztában vannak a céljaik okozta előnyökkel, és nem csak önmagában a célt hajtják, azok nagyobb motivációval és hatékonysággal érik el, amit szeretnének.

csinos nők

Jó tartozni valahova

A közösség nagyon komoly motiváló erő tud lenni. Vannak, akiknek ezért jönnek be a csoportos edzések, de kisebb stúdiók esetén – amilyenek például mi is vagyunk – maga a belső közeg is erősen előrehajtó lehet. Egyrészt, amikor visszacsatolásokat kapsz a fejlődéseddel kapcsolatban, az még tovább visz, másrészt, a tény, hogy ismered az adott csapatot, motivál arra, hogy ne hagyd ki rendszeresen, ne csald le, és ne add fel végül az edzéseket. (Hiszen, bekapcsol egy pozitív megfelelési vágy!)

„Amit eszem, az jó nekem, és szeretnék jót tenni magamnak”

Az egészséges étkezésre semmi nem motivál jobban, mint az, hogy tisztázod magaddal: amiket most eszel, azokkal valóban TÁPLÁLOD a tested. Van különbség a táplálék és a „kaja” között, és az életmódváltás célja az is, hogy az előbbire állj át. Érezd és tudatosítsd, amikor egészséges ételt eszel, hogy most jót teszel magadnak, és pár alkalmat követően, ezek a gondolatok beépülnek, és újra meg újra egy egészségesebb választásra késztetnek majd.

Életmódváltás és motiváció kapcsán is kérdezd bizalommal szakértőinket!

Harmónia Egészség- és Mozgásstúdió: 06-20-413-6628

Vélemény, hozzászólás?