Maradj fitt és fiatal – ha eleget mozogsz, az öregedés is kitolódik!

Olyan társadalomban élünk, amely a fiatalságra épít, éppen ezért, leszögeznénk: nincs semmi baj az öregedéssel, ez egy természetes folyamat. Sőt, mondhatjuk, hogy az járt jól, aki megöregszik, hiszen életben van! Viszont fontos, hogy minden korban kihozható még több önmagunkból, és a sport például kiváló módszer ahhoz, hogy a folyamatok lassíthatók legyenek. Ez nemcsak hiúsági, hanem egészség-kérdés is.

Öregedésgátlás és testmozgás: a biológiai háttér

Az idő múlásával a telomerek egyre rövidülnek, ez sérülékennyé teszi a testet. Testmozgással azonban ez a folyamat lassítható, egy viszonylag friss, 2016-os kutatás világított rá arra, hogy a mérsékelten intenzív fizikai aktivitás gátolja a rövidülésüket.

Leegyszerűsítve tehát, a sejtek a mozgás által olyan védelmet és segítséget kapnak, amelyek segítenek őket fiatalon tartani, öregedési folyamatuk pedig tulajdonképpen megáll. Ráadásul jó hír, hogy nem kell mást tenni, mint rendszeresen sportolni: ezzel ugyanis minden alkalommal újra aktiválható a védelem!

Hogyan kell ezt értelmezni?

Nyilván, nem úgy, hogy a sport hatására felszívódnak a ráncok, sokkal inkább azt jelenti, hogy a szervezet fiatalos, fitt, egészséges marad. Persze, a mozgás külsőre gyakorolt hatását sem érdemes elfelejteni, rendszeres edzéssel ugyanis erősebbé válnak a kötőszövetek, az izmok jó állapota pedig feszesebb összképet eredményez.

Hogy, mennyi, milyen sportolás ideális?

Nem szabad túlzásokba esni, ne zsigereld ki a tested! A legjobb, ha hetente 2-3 alkalommal intenzívebb, a maradék napokon pedig alacsonyabb-közepes intenzitású mozgást végzel 30-50 percig. Ezzel elkerülheted a mozgásszegény életmód miatti korai öregedés bekövetkezését, illetve lassíthatod magát a folyamatot. Remek választás például…

  • biciklizés,
  • kocogás,
  • úszás,
  • célzott edzés személyi trénerrel,
  • infrabiciklizés,
  • nyújtó gyakorlatok.

Power Plate és GeoWay Infrabicikli edzésekkel várunk a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióban, ha úgy érzed, szeretnéd kitolni az öregedési folyamatokat! Ezek 30 perces, szuperintenzív edzések, amelyek a sima konditermi mozgás sokszoros hatását biztosítják. Bejelentkezés: 06-20-413-6628

Mivel toldható meg az anti-aging hatás?

Az öregedésgátlásban ma jelenleg két irány mérvadó: az egyik a tudományos, magas hatóanyag-tartalomal dolgozó vonal, a másik pedig a mérgeket, mesterséges anyagokat teljes egészében nélkülöző. Ezek nemcsak a szépségápolási termékekben, hanem a teljes életmódban megjelenhetnek, például az alábbiak során:

Étkezés: természetes, tiszta forrásból származó ételekkel tápláld a tested, ez ugyanis a bőrödön is meglátszik majd.
Mérgek kiiktatása: hagyd el a dohányzást, minimalizáld az alkoholfogyasztást és az édesség-evést. A műételeket pedig inkább felejtsd el!
Méregteleníts: rendszeres izzadással sok olyan anyagot adhatsz le, amelyek, ha bent maradnak, károsítják a szervezeted és gyorsítják az öregedést is. Ebbe nemcsak a szauna, hanem a testmozgással előidézett izzadás is beleszámít!

A mozgás és a pszichés fiatalság kapcsolata

A fizikai aktivitás segít a szellemi frissességet is fenntartani, hiszen odafigyelést, önkontrollt, kitartást követel meg az embertől. Aki tudatosítja magában, hogy minderre képes, illetve a fizikai teste erős és fitt, az sokkal kevésbé kerül tudatába az idő múlásának.

mozgással az öregedés lassítható - Harmónia Egészség- és Mozgásstúdió

Várunk szeretettel szuper intenzív edzéseinken a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióban! 

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Előtte jelentkezz be telefonon a 06-20-413-6628-as számon!

Vélemény, hozzászólás?