Ilyen az egészséges reggeli! Példák, ötletek és okok, amiért fontos, hogy reggel egyél

A reggeli nélkülözhetetlen az egészséges anyagcsere működéshez. Az esti és a reggeli étkezés között 7-8 óra, vagy még több is eltelhet, a szervezet „éheztetése” pedig lelassítja az anyagcserét. Azonban ha eszel reggel, ezt máris egyensúlyba hozhatod.

Mikor reggelizz?

Kb. 30 perccel az ébredés után fontos, hogy már magadhoz vegyél valamilyen szilárd táplálékot.

Ha reggel még nincs nagy étvágyad, ez lehet kisebb, inkább tízórai-szerű étel is, például egy pohár kefir zabpehellyel, vagy korpovit keksz gyümölccsel. A lényeg, hogy a kávén túl, egyél valami mást is. Két-három órával később pedig jöhet a táplálóbb reggeli!

A reggeli beindítja az anyagcserét

Akik azt gondolják, hogy majd éhezéssel szépen lefogynak, tévednek: bár ideiglenesen a kalóriadeficit miatt tényleg lemegy pár pluszkiló, az anyagcsere ekkor lelassul, a szervezet pedig erős tartalékolásba kezd. A folyamatos tápanyagbevitel elmaradását, azaz a túl kevés, túl ritka étkezést a szervezet betegségként, válsághelyzetként kezeli, és úgy is reagál rá. Ennek köszönhető, hogy amint egy koplalós időszak után megint enni kezd valaki, gyorsan vissza is szedi a leadott kilókat.

Az éjszakai „éhezés” után a szervezetnek egy tápanyagokban gazdag indítás segít összeszedni és működésbe hozni az anyagcsere folyamatokat. Reggel mindenképp legyen összetett szénhidrát, illetve rostanyag az étkezésben, emellett pedig értékes fehérjék és némi zsírforrás is. Ezért tökéletes reggeli például két szelet rozspirítós tükörtojással és zöldségekkel!

egészséges reggeli

Ha reggelizel, kevesebbet falsz napközben

A reggelizéssel elérheted, hogy a vércukorszinted napközben ne ingadozzon. Ha nap első étkezése órákkal későbbre csúszik, könnyen lehet, hogy később folyamatosan falni akarsz majd, ingadozik majd az energiaszinted, egy-egy étkezésnél degeszre eszed magad, vagy csak nasikkal bírod ki estig… 

Figyelj rá, hogy a reggeli (is) alacsony vagy közepes glikémiás indexű ételekből álljon! Bár sokan gondolják, hogy reggel ehetnek bármit, mert napközben úgyis lemozogják, egy fehérlisztes, cukros péksüti bizony reggelire sem jó választás. Inkább a teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek, gyümölcsök, illetve egészséges fehérjeforrások, sovány húsfélék, tejtermékek, tojás alkossák a reggelidet! Ha nem tudsz lemondani reggel az édes ízekről, fogyassz zabkását mézzel és gyümölcsökkel, magvakkal!

 

Ha már a reggeli zabkásánál tartunk…

Az elmúlt években terjedt el régiónkban a zabkásázás, és erre az instant gyártóknak meg is volt a válasza: a zacsók verziók. Ezek viszont tele vannak tartósítóanyaggal, rendes tej helyett tejporral, gyümölcs helyett aromával és persze, cukorral is. Egy zabkását egyébként nem bonyolult összeállítani, ha nagyon nincs időd, főzni sem kell. Léteznek ugyanis éjszaka „pihenős” változatok, amit este összedobsz egy csatos üvegbe, felkevered-rázod, majd éjjel pihenteted a hűtőben. Reggelre kása lesz belőle, te pedig rögtön viheted is magaddal.

Tudtad, hogy a táplálkozás 70%-ban felelős a sikeres fogyásért? 

Ezért sem mindegy, mit és mennyit eszel! Viszont az is tény, hogy pusztán az étkezés nem teszi lehetővé a „szép”, azaz feszes, tónusos fogyást. Ehhez van szükség a testmozgásra.

Spórolj időt magadnak! 30 perces, szuper intenzív edzéseinkkel olyan hatást érhetsz el, mintha egy sima konditeremben 1,5-2 órát izzadtál volna! Személyi tréneres Power Plate edzéseink a teljes tested átmozgatják, a GeoWay Infrabiciklivel pedig a felesleges zsír mellett megszabadulhatsz a narancsbőrtől is.

Várunk szeretettel szuper intenzív edzéseinken a Harmónia Egészség- és Mozgásstúdióban! 

Bejelentkezés: 06-20-413-6628-as számon, vagy személyesen a stúdióban!

1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Vélemény, hozzászólás?