Ha ezt a 25 szabályt megfogadod, akár örökre elbúcsúzhatsz a súlyproblémáktól

25 „titok”, hogy tartós legyen a fogyásod: követhető szabályokat mutatok most Neked az egészség és a fitt forma megtartása érdekében.

1. Meg se próbáld a fogyibogyókat!

Sok-sok helyen olvasni a fogyókúra-tablettás/shake-es/teás stb. sikertörténetekről, és valóban: látványos fogyás érthető el velük. Viszont ez sosem lesz tartós! Ezek a szerek kúraszerűen szedhetők, és az abbahagyásukkal, ha mellette nem történt látványos életmódváltás, a pluszkilók azonnal el is kezdenek visszajönni…

2. Nem minden a lemondás

Mértékkel és megválogatva az összetevőket és a minőséget, édességeket is ehetsz – például, olykor-olykor 2-3 kocka étcsokit. A lényeg, hogy ne legyen mindennapos a nassolás! A teljes és drasztikus lemondás sokszor tarthatatlan és indokolatlan is.

3. Ne lemondásként éld meg

Magát az odafigyelést és a tudatosságot egyébként, fejben írd át, hogyan és miként értelmezed. Ne lemondásként kezeld, hanem befektetésként egy egészségesebb, és persze, karcsúbb önmagadba. Ez tényleg fejben dől el!

4. Új összetevős receptek

Ha nagyon nem tudsz lemondani az édes ízekről, már vannak nagyon egészséges, otthon elkészíthető lehetőségek arra, hogy „sütizhess.” Gondolok itt a speciális liszt- és édesítőkeverékekre, és az azokból készíthető ételekre.

5. Kerüld az üres kalóriákat

Olyan ételeket válassz, amelyek hasznos tápanyagokkal járulnak hozzá a szervezeted működéséhez, tehát rostban, vitaminban, ásványi anyagban gazdagok.

6. A folyadékfogyasztás mindenek felett lényeges

Mind a fogyásod, mind az alakod megtartása, mind pedig az egészséged miatt elsődlegesen fontos, hogy a napi 2-3 liter folyadék bevitele meglegyen, lehetőleg tiszta víz formájában.

7. Ha a vizet unod…

Feldobhatod egy kevés belefacsart citrommal, kombinálhatod gyógyteákkal is.

8. Azonban a cukros italokat kerüld

Az agy nem értelmezi a cukros üdítőket bevitt energiaként, tehát az éhségérzet ugyanolyan mértékű marad ezek fogyasztása mellett is. Ellenben, a test ugyanúgy hízik tőlük… Van még kérdésed, miért ne igyál ilyesmiket? (Legyen ez akár szénsavas üdítő, akár gyümölcslé…)

9. A „fitt” felirat nem mindig az egészségeset jelöli

Sose a hangzatos marketingcímeknek higgy, hanem az összetevőlistának! Azért, mert valamin ott a „fitt” felirat, lehet, hogy zsírmentes, de például cukorral tele van tömve. Vagy lehet, hogy van benne teljes kiőrlésű liszt vagy magliszt is, de a nagyobb részét még mindig a fehér változat alkotja.

10. Ne hagyj ki étkezéseket!

Ha úgy érzed, kicsit megint elszaladt veled az a bizonyos ló, már ami az életmódodat illeti, ne azzal orvosold, hogy kihagysz egy-egy ebédet vagy vacsorát. Minden ilyesmivel csak az anyagcserédet lassítod, ami hízáshoz vezet.

11. Főzz inkább otthon!

Így sokkal jobban kontrollálni tudod az összetevőket, és sok, az anyagcserédre kedvezőtlenül ható adaléktól is megkíméled magad.

12. Ha nincs mindig újabb és újabb ötleted…

Pinterest! Szuper recepteket találhatsz rajta, és még összetevők szerint is lehetőséged van a keresésre.

13. Ha teljesen esélytelen az otthon főzés…

Keresd az adalékmentes ételeket – és lehetőleg cukorból, sóból se legyen bennük túl sok! Az ételrendelős oldalak a legtöbb esetben feltüntetik az összetevőlistát a menük mellett, ezt érdemes mindig pontosan elolvasnod.

14. Tervezd meg előre, mit fogsz enni!

A legtöbb felesleges kalóriabevitel és visszahízás a „mit egyek? Ez jó lesz” hozzáállásból fakad. Éppen ezért, érdemes bevetni az angol nyelvterületeken „meal-prep”-nek nevezett lehetőséget: azaz, előre felkészülni arra, mit eszel majd a héten! Ehhez is sok tippet találsz a Pinteresten.

15. Tudatosan vásárolj az impulzív helyett

Az előző pontnak is megfelelően, mindig listával menj vásárolni, így elkerülheted, hogy felesleges, hizalaló, egészségtelen ételek landoljanak a kosaradban.

16. Fontos a rutin

Az anyagcsere szereti a rendszerességet. Amennyire lehet, igyekezz minden nap közel azonos időben kelni, reggelizni, ebédelni stb. Ezzel megfelelően be tudod állítani a szervezeted működését is, és könnyebben tartod majd a súlyodat.

17. Tartsd meg az edzéseket

Nem csak addig kell sportolni, amíg ledobod a pluszkilókat, hanem utána is fontos, hogy megtartsd ezt a szokást! Egyrészt, segít megakadályozni a visszahízást, másrészt, mert a karcsú forma is akkor csinos, ha mellé feszes is.

18. Mennyi az annyi a „szinten tartó” edzésben?

Hetente 2-3x 30 perc intenzív edzést mindenképp iktass be. Lehetőleg olyan mozgásformákat keress, amelyek kiegészítésként segítenek a feszesítésben is, így sokkal látványosabb lesz az eredményed.

Erre képes például a GeoWay Infrabicikli is, ami a mozgást infravörös hővel kombinálja, és a személyi trénerrel végzett Power Plate edzés is.

Gyere, és próbáld ki őket nálunk! Bejelentkezés: 06-20-413-6628

egészséges étel a tálban

19. Zéró kalóriás ételek

Mindig szerepeljenek az étrendedben „zéró kalóriás” ételek – a testnek több energiába kerül ezek feldolgozása, mint amennyit egyébként beviszel velük. (Ilyenek például: jégsaláta, bébispenót, rukkola, uborka, szárzeller.)

20. Figyelj a mennyiségekre!

Nyilván a zéró kalóriásoknál nem, de minden másban fontos, hogy a minőség mellett a mennyiségre is figyelj. Nem lehet korlátlanul enni a cukormentes fehérjeszeleteket sem 

21. Ne futtában egyél!

A lassú, odafigyelő evés és az alapos rágás sokkal egészségesebb, mint rohanva csak „bezabálni” valamit. Ráadásul így kevesebbet is eszel, mert gyorsabban érzed, ha jóllaktál.

22. Ne kezeld evéssel a stresszt

Ha az a típus vagy, aki hajlamos stresszevésre, akár szakember segítségével, de találj más módot a stressz kezelésére vagy levezetésére!

23. Ne legyél „szociális evő”

Tanulj meg ellenállni a közösség csábító erejének – a munkahelyeken gyakori probléma közös sütizés, fagyizás, ami sokszor gátolja akár a fogyást, akár a súly megtartását… Kerüld ezeket a helyzeteket, vagy válassz ilyenkor inkább gyümölcsöt!

24. Az alkohol tabu

Az alkoholos italok hizlalnak, így, ha diétád időszakában, míg lefogytál, meg tudtad állni a fogyasztását, maradjon ez így továbbra is! Hetente 1 pohár vörösbornál tényleg ne igyál többet.

25. Kényeztető kezelések, amik segítik a súlymegtartást

A masszázsok vagy akár az infraszauna sem csak akkor érdekesek, amikor meg akarsz válni a többletsúlytól. A narancsbőr ezt követően is fennálló probléma lehet például, ráadásul a keringésed javításával és a méregtelenítéssel segítesz a szervezetednek, hogy továbbra is ideális formában maradjon.

Válaszd nálunk a GeoWay Infrabiciklit vagy az Alpha Led Oxy Spa szaunakapszulát, ha izzadással méregtelenítenél! 

Vagy gyere el bármely kezelésünkre, hogy feszesebb legyen és karcsú maradjon a tested!


Bejelentkezés szakértőinknél: 

Harmónia Egészség- és Mozgásstúdió – 06-20-413-6628

Vélemény, hozzászólás?