Állandóan éhes vagy? Összegyűjtöttük, mi állhat a háttérben!

Ha Neked is megkeseríti az életed a folyamatos éhségérzet, ha úgy érzed, egy feneketlen bendő vagy, mindenképp érdemes tovább olvasnod!

1. Lehet, hogy szomjas vagy

Teljesen egyszerű a képlet: dehidratált vagy, ami azonban az agyad éhségérzetnek „fordít”. Ha fennáll ennek a veszélye, vagyis jól tudod, hogy nem iszol eleget, érdemes minden éhségrohamnál próbálkozni egy nagy pohár ásványvízzel: lehet, hogy el is múlik/csökken a vágy az evésre.

2. Nem megfelelő étrend

Ha eleget eszel mennyiségileg, de minőségileg éhezel, a szervezeted követelni fogja a pótlást: azaz, éhséggel jelez. Ha pedig fogyókúrázol, előfordulhat, hogy nem a tested működésének megfelelő módszerrel, tápanyag-aránnyal próbálkozol, azaz koplalsz. Hiába az életmódváltás, hiába a táplálkozási reform, fontos, hogy tudd: a diéta alatt nem törvényszerű az éhezés, sőt… Egy jól felépített étrend esetén biztos, hogy nem fog kopogni a szemed.

Kérdezd szakértőinket a Stúdióban táplálkozásról, testmozgásról! 06204136628

3. Unatkozol/terelni próbálsz

Klasszikus eset, hogy határidős munka, vizsgára készülés vagy nem lekötött figyelem esetén az ember folyamatosan a hűtő tartalmát bűvöli, de ez inkább pszichés, semmint valódi éhség. A figyelem elterelésére és lekötésére választott étkezés igencsak hizlaló, így inkább kerüld… 

Az unalmad próbáld hasznos tevékenységgel elűzni, míg tanulás, munka közben iktass be falás helyett rendszeres szüneteket, nagyából 50 percenként: ilyenkor állj fel, sétálj egyet a lakásban, ha van erkélyed/teraszod, menj ki levegőzni, igyál vizet vagy (cukormentes) teát, nyújtózkodj, majd ülj vissza. Máris nem akarsz majd felesleges evéssel terelni!

4. Alváshiány

Ha nem alszod ki magad, a szervezetedben energiahiány lép fel, amit értelemszerűen, evéssel akar pótolni a test. Mivel ilyenkor csökken a leptin nevű hormon szintje, hogy egyensúlyban tartsa magát, a szervezet növeli az éhségérzetért felelős gherlinét, így tulajdonképpen kódolt az, hogy étel után nyúlj. Sajnos vannak helyzetek, például kisbaba mellett, amikor esélytelen növelni az alvás mértékét, de ha megteheted, inkább a több pihenést válaszd a plusz kalóriák helyett!

5. Gyógyszerek, étrend-kiegészítők

Az allergiákra adott készítmények sok esetben idéznek elő fokozott éhségérzetet, ugyanezt okozhatják az antidepresszánsok is. Mások pedig arra panaszkodnak, hogy vitamin-komplexektől nőtt meg az étvágyuk.

6. Stressz

Feszültség esetén kétféle ember létezik: az egyiknek annyira összeszűkül a gyomra, hogy ételre se bír nézni, akár még rosszul is lehet tőle, a másik pedig megeszi, amit csak talál. Egyik sem egészséges! A stressz kezelésének vannak különféle módjai, akár szakemberrel, akár otthon is, például irányított relaxációval, meditációval. Élj ezekkel!
Emellett, igencsak hatékony feszültséglevezető a testmozgás is! 

7. Lehetséges egészségügyi gondok a folyamatos éhség mögött:

  • cukorbetegség,
  • hipoglikémia, azaz túl alacsony vércukor-szint,
  • pajzsmirigy betegségei, főleg túlműködés.

8. Hormonális változások

További éhségérzet-növelő lehet szinte bármilyen hormonális változás, menstruáció közeledtétől a várandósságig, betegségektől a változókorig.

falási roham, állandó éhségérzet-Harmónia blog

Állítsd vissza a szervezet természetes egyensúlyát testmozgással!

Tudatd, hogy a rendszeres sportolás az éhségérzetet is egészséges irányba képes befolyásolni? Azaz, a falási rohamok csökkenni fognak, ha az edzést beiktatod a mindennapjaidba. 

Nem is kerül sok időbe: nálunk már 30 perc alatt extra hatékonyan átmozgathatod magad, és rövid időn belül látni + érzékelni is fogod a változást.

Harmónia Egészség- és Mozgásstúdió: 1152 Budapest, Szerencs utca 53. 

Telefon: 06-20-413-6628

Vélemény, hozzászólás?